Sitter och stirrar på målaren...

...som målar min vägg för tillfället.

Tack och lov är jag tillbaka nu från Uruguay och det var ett fasligt väntande som jag genom gick. Planen var att spendera första dagen på hostelet och andra ute i solen vid stranden med en bok i handen. Räknade liksom inte med att det kunde bli dåligt väder...vintern här är ungefär som Aprilvädret hemma i Sverige. Ena dagen är det nästan 30 grader varmt och andra dagen är den 0 gradigt och regnigt. När jag var i Uruguay var det snöblask! Trodde att jag skulle komma ifrån det när jag flyttade hit till sydligare breddgrader men tänkte inte på att jag flyttade ganska långt söderut...närmare sydpolen. Så tji fick jag.

Men sen var det dax att åka hem och jag tog min lilla handväska och traskade ner till den öde båtkajen och checkade in. Sen gick jag rakt igenom kontrollen utan att det fanns en människa i närheten och till migrationsmänniskorna som inte ens tillade i mitt pass innan de stämplade. Sen var jag på papper inne på Argentinska mark. Om jag nu hade varit en tjuv eller en knarklangare så hade jag alltså kunnat traska rakt in i Argentina utan att en enda människa kollade mig eller mina väskor en enda gång! Jag blev faktiskt lite sur för här hade jag betalat biljett och varit laglig för att få min stämpel i passet och så har de inte ens hövligheten att kolla i min väska. När jag reste in i Uruguay hade de iallafall kollat min väska för att se om jag hade frukt och grönsaker med mig. För det är tydligen viktigt att kolla...men inte när jag åkte hem. Oförskämt!

Fast jag är glad att jag är hemma igen och idag blir jag sambo med Kelso. Som för övrigt inte tycker om att jag kallar honom för Kelso...men han pratar ju inte svenska så vad gör det, hehe. Om han frågar vad jag skriver om jag säga att det betyder typ ost på svenska (Keso)...eller också kan jag ju kalla honom för hans riktiga namn...har inte bestämt mig än...eller kanske ska kalla honom för Herr Fluff. För att han har så fluffigt hår jämt...

Herr Fluff!

Fint!



 

Kommentarer
Postat av: Anonym

va kul, visste inte att du hade en blogg... ska kolla vidare en anna dag, när inte kl är 0253 :D

2009-08-23 @ 02:53:50
Postat av: kusin pontus

var jag som skrev nyss alltså :D

2009-08-23 @ 02:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0