Kärt barn har många namn...

...så heter det ju och tur äl väl det, för många namn har jag. Kär är jag också för den delen!

De har problem med mitt namn i det här landet. Detta har jag redan skrivit om men idag tänkte jag ta och klaga på hur de inte kan utala mitt tilltalsnamn: Anette. De försöker med Anex, Alett, Asex, Alex och i Brasilien så säger de Anetchi. Det brasilianska uttalet är dock min favorit för det låter som Ane-och sen ett litet nys, (Ane-aaaatchiiiiii). Hur gulligt är inte det? Fast det är svårt att bli sura på brasilianarnas uttal och språk med tanke på att de pratar världens vackraste språk plus att de kallar Pink Floyd för Pinki Floydi. Hur gulligt som helst.
Argentinarna å andra sidan har ingen ursäkt. Inte med tanke på att de även älskar choklad och äter dessa (se nedan) godheter ofta och har inga problem alls med att uttala de namnen:

 




Dumma argentinare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0