Svininfluensa? Jag?

Den här dagen har inte varit den bästa av alla dagar! Jag vaknade i morses och mådde ganska kasst och med tanke på att jag har känt mig förkyld i ungefär 2 månader nu så bestämde jag mig för att gå på drop in tid hos läkaren. (Detta då med tanke på att jag googlade på symtom på svininfluensan och blev helt övertygad om att jag hade alla symtom och blev lite smått hysterisk.) Så jag pallrade mig ner till läkaren under lunchtid vilket var nog det värsta jag kunde göra för där var det bara en halv miljon människor före mig i kön som alla var lika övertygade som jag att de också hade svininfluensan. Efter två timmar kom jag in till läkaren som mest mummlade hela tiden och när han efter en stunds mummlande så gav han mig en termometer som jag glatt stoppade under tungan. Sen kände jag att det skulle jag nog inte ha gjort för när jag tittade upp på läkaren så satt han där och guppade upp och ner av ett fnitteranfall. Efter en liten stunds fnittrande fick han ur sig att jag skulle stoppad den i armhålan... Jag blev själv skitsur! För FAN vad äckligt!!! Om jag nu inte hade svininfluensan när jag kom till läkaren så har jag det garanterat nu efter att ha stoppat okända människors armsvett i munnen! Huuuuuu!!! Usch! Nu vill jag inte tänka mer på det!

Sen skicka läkaren mig ut i vänterummet igen för att vänta på skallröntken, vilket för mig var jättekonstigt och började fundera på om han inte fattat vad jag sa att jag hade för fel? Svininfluensan sitter väl inte i huvudet, eller? Men in till rönten blev jag kallad och ut kom jag med en bild på min skalle där jag gapar jättestort. Sen fick jag vänta ännu en stund för att få komma in till den mummlande läkaren och få diagnosen bihåleinflamation och inte svininfluensan. Jag måste få säga att lite besviken blev jag faktiskt. Hade varit lite coolt att ha haft svinflunsa i allafall i några dagar...

Så nu sitter jag här hemma och käkar antibiotika och funderar på att köpa den där fajk champagnen som heter Fittan & Tjuren som jag köper ibland. (Den heter faktiskt så på riktigt! Bildbevis kommer, jag lovar!) Men hur var det nu? Alkohol och antibiotika går väl inte riktigt bra ihop va? Nä just det! Enligt svenska regler gäller alkoholförbud när man äter antibiotika och enligt argentinska regler skadar aldrig ett glas eller två... hm...tror att jag bestämmer mig att ta seden som den kommer...

Anteckningar:
  • Senatval gav inga flygande tegelstenar på grund av att presidenten förlorade. Till och med TV människorna log stort när resultaten kom.
  • Jag är sur idag för ingen svinflunsa och heller ingen fest med Brasilianskan som var planerad.
  • Min dator suger!
  • Doktorandsansökningar suger de med!
  • Kelso berättade termometerhistorien till alla på sitt jobb. Dumma Kelso!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0